Proceduri succesorale

PRIMăRIA MUNICIPIULUI CâMPULUNG

Acasă > Proceduri succesorale

Acasă > Proceduri succesorale

ACTE NECESARE

ACTE NECESARE

Secretar - Deschiderea procedurii succesorale
1. Sesizarea pentru deschiderea procedurii succesorale

Anexa nr. 24 la Ordinul Ministrului Finanțelor Publice și Ministrului Administrației și Internelor nr. 2052/bis/1528/2006 privind aprobarea unor formulare tipizate pentru stabilirea, constatarea, controlul, încasarea și urmărirea impozitelor și taxelor locale, precum și a altor venituri ale bugetelor locale.

  • Cerere pentru deschiderea procedurii succesorale / Anexa nr. 23 la Ordinul nr. 2052 bis/1528/2006, conform tipizat;
  • Certificat de deces pentru persoana decedată după care se face succesiunea;
  • Certificat de atestare fiscală / original, eliberat de Serviciul Administrare Venituri Persoane Fizice și Juridice din cadrul Primăriei Municipiului Câmpulung (camera 24) sau de unitatea administrativ-teritorială de pe raza căreia se află amplasat imobilul / imobilele, după caz, pe numele defunctului;
  • Certificat de naștere și de căsătorie pentru soția supraviețuitoare/soțul supraviețuitor sau sentința judecătorească prin care s-a pronunțat desfacerea căsătoriei (divorțul) în cazul în care aceștia se recăsătoresc;
  • Certificat de naștere și de căsătorie (în cazul schimbării numelui) pentru moștenitori;
  • Actul de identitate pentru toți moștenitorii;
  • Titlul de proprietate în situația în care obiectul succesiunii se referă la un teren atribuit potrivit legilor fondului funciar;
  • Orice alte acte care dovedesc proprietatea asupra bunurilor deținute de persoana decedată după care urmează a se dezbate succesiunea (contract vânzare – cumpărare/construire, proces-verbal de predare-primire a locuinței; contract de împrumut și adeverință de achitare integral, testament etc.);
  • Declarație pe propria răspundere, conform model.

Cererea pentru eliberarea Anexei nr. 24, însoțită de toate documentele justificative, se depune la registratura instituției. Actele doveditoare se prezintă și în original.

Verificarea documentelor și eliberarea Anexei nr. 24 se realizează în termen de cel mult 30 de zile de la înregistrare.

NOTĂ:

Sesizarea pentru deschiderea procedurii succesorale – Anexa nr. 24 se eliberează o singură dată la cererea moștenitorilor (succesibililor) prezumtivi ai defunctului.

Persoana îndreptățită să solicite eliberarea Sesizării pentru deschiderea procedurii succesorale – Anexa nr. 24 este persoana care face dovada scrisă că are vocație succesorală (este una din prezumtivii moștenitori legali sau testamentarii) a defunctului-autor al succesiunii.

Sesizarea pentru deschiderea procedurii succesorale este documentul administrativ necesar în procedura dezbaterii succesorale care se desfășoară exclusiv în fața notarului public competent sau a instanței judecătorești în a cărei rază teritorială a avut ultimul domiciliu defunctul.

Sesizarea pentru deschiderea procedurii succesorale – Anexa nr. 24 nu atestă calitatea de moștenitor și nici dreptul de proprietate asupra bunurilor mobile sau imobile deținute de defunct.

Documentele se depun personal, de către unul din prezumtivii moștenitori sau prin împuternicit, cu procură notarială.

De asemenea, solicitantul (persoana îndreptățită) va completa o declarație pe propria răspundere conform modelului anexat.

2. Formulare
Descarcă fișierul
Cerere pentru deschiderea procedurii succesorale – Anexa nr. 23 la Ordinul nr. 2052 [PDF][DOC]
Descarcă fișierul
Declarație pe propria răspundere – conform model [PDF][DOC]

CITAȚII PROCEDURI SUCCESORALE

2024
Citație - Dosar succesoral nr. 15-2024.pdf
Citație - Dosar succesoral nr. 15-2024 [PDF]
494.22 KB
Citație - Dosar succesoral nr. 21-2024.pdf
Citație - Dosar succesoral nr. 21-2024 [PDF]
491.88 KB